• צור קשר

    שם מלא

    טלפון

    אימייל

    הודעה

    אימותcaptcha

  • כתבות נבחרות על ידי גולשים


מה עדיף לעסק שלך, שירותי IT כעוד מחלקה בחברה או שירותי מחשוב לעסקים במיקור חוץ?


שרותי IT  נחלקים לשניים ישנם שירותים הניתנים כחלק ממערך החברה, ופועלים כמחלקה בחברה, וישנם שירותי IT במתכונת מיקור חוץ אשר מספקת שירותי מחשוב לארגון.

הצורך בתמיכת IT ושרותי מחשוב בכל חברה

כיום, בכל משרד קיימת מערכת מחשוב המשרתת את כלל העובדים בחברה. החל ממערכות מחשוב קטנות ועד מערכות גדולות ומורכבות במיוחד. השימוש במערכות אלה נעשה בכל יום וכשהיא איננה פועלת כהלכה, עבודת המשרד עשויה להיפגע באופן משמעותי ואף החברה עצמה יכולה להינזק בדרכים שונות. תחזוקת מערכות מחשוב במשרד על ידי חברה המתמחה בכך, מאפשרת לכם ליהנות ממערכת תקינה בזמן תקלות לאורך זמן.

כאשר מדובר בטיפול בתקלות תקשורת שונות בחברה, כמו – תקלות שרת, שרת או טיפול ברכיבי חומרה שונים היושבים על מערכת המחשוב בעסק, טיפול בתקלות אלו, העשויות להשבית את עבודתכם, וזו הסיבה שכל חברה צריכה לדאוג מבעוד מועד לתחזוקה שוטפת של מערכות המחשוב על ידי חברה שתבצעה זאת באופן מידי ומקצועי.

בתהליך התמיכה מאופיין צרכי התשתיות, החומרה, תקשורת, אבטחה, מערכות מידע, רמת תחזוקה ושרות שוטף הנדרש עבור עמידה במטרות והארגון ורתימת טכנולוגיות מחשוב להצלחה הכוללת של כלל ארגון.

היתרונות וחסרונות שבמיקור חוץ מול היתרונות וחסרונות שבמחלקת IT בחברה

יתרונות וחסרונות במיקור חוץ

מיקור חוץ מיושם כיום ברוב ענפי התעשייה והשירותים בארץ ובעולם כולו. בבסיס מיקור-החוץ, הוצאת פעילות או תהליך המבוצעים על ידי עובדים פנימיים של הארגון/פירמה, לספק חיצוני המתמחה בפעילויות או תהליכים אלו.

מיקור חוץ מקובל כיום יותר בשוק העסקי בתחומי עיסוק שונים. היתרונות לכך הינם ברורים ביותר בכך שכל ארגון מתמקד בתחום בו יש לו יתרון יחסי, ניסיון ומיומנות ביצוע, כך יוצא שכולם מרוויחים:

הארגון הרוכש – נמנע מהשקעת משאבים בפיתוח מיומנויות שאינן בתחום העיסוק המרכזי שלו ורוכש את שירותים אלו ברמה גבוהה יותר מזו שיכול היה לפתח בכוחות עצמו בארגון, וזאת תוך שמירה על גמישות מקסימלית של השירות שאינה אפשרית במקרה של פתרון פנימי בארגון עצמו.

הארגון המוכר – הינו מפתח יכולות ממוקדות בתחום התמחותו ומגבה אותם בניסיון ממגוון ארגונים שונים.

יתרונות בולטים במיקור חוץ

  • ההנהלה החברה יכולה להתמקד בפעילות העסקית המרכזית שלה, על ידי כך שהחברה תעביר למקור חוץ תחומים שהחברה פחות מקצועית בה.
  • חיסכון עצום בכספים ומשאבים, בכך שהחברה מוציאה החוצה את התחומים שהיא פחות מקצועית בה ובכך תוכל להתמקד בעיסוקה.
  • שיפור רמת האיכות שירותי המחשוב.
  • פתיחת אפיקים חדשים לחברה, בעזרת שילוב חברה חיצונית בתחומים מסוימים. קיימת אפשרות שהחברה "תגלה" אפשרויות חדשות שלא עלו עליהם קודם.

חסרונות מיקור חוץ

  • לעיתים יכול להיווצר מתיחות ביו עובדי החברה לעובדי החברה החיצונית, אך לרוב בעיות אלה נפתרות במידי.
  • חשש לדליפת מיידע רגיש.
  • תקופת המעבר מסוכנת לארגון.
  • חשש לאיבוד שליטה ותלות בחברה המספקת את השירותים.
  • חשש מחוסר התאמת המערכת לאסטרטגיה הכוללת של הארגון.

שירותי IT בחברה יתרונות וחסרונות

ישנם חברות המעדיפות להחזיק אנשי מקצוע בחברה שיטפלו בכל הקשור למחשוב ותקלות.

היתרונות לכך:

  • תקלות נפתרות במידי על ידי עובד החברה.
  • אין חשש לדליפת מידע רגיש.
  • נגישות.

החסרונות לכך:

  • עלויות גבוהות.
  • לעיתים נוצר עומס על העובד.
  • במקרה והעובד אינו נמצא בשל מחלה או חופשה, כלל הארגון מושבת.
  • רמת האיכות לרוב אינה משתנה ואינה מתפתחת.

מה כוללים שירותי המחשוב לעסקים ומה תרומתם לעסק?

חשיבות שירותי מחשוב בארגונים או בעסק חשובה ביותר, לכלל הארגונים ומשרדים שונים החל מארגונים קטנים, בינוניים ואף חברות ענק, מכיוון שמערכת המחשוב אחראית לא מעט על הצלחתו של העסק שלכם ומאפשרת לכם להשיג את מטרותיו השונות של הארגון, חשוב לפעול באופן הטוב ביותר על ידי חברה מקצועית המעניקה שירותי מיקור חוץ, על מנת לשמור על תפקודן ויעילותן של מערכות מורכבות אלו.

שירותים אלו יאפשרו לכם לנהל את עבודתכם מבלי כל חשש לתקלות העשויות לפגום באיכות עבודתכם וביכולת הארגון להיות זמינים ללקוחותיכם בצורה המהירה ביותר.

חברת "אנסול" הינה חברה המתמחה בפתרונות מחשוב למגזר העסקי ולכלל ארגנים שונים. החברה מספקת שירות מיקור חוץ-out sourcing שבבסיסו עומד הרעיון להוציא מהארגון את תפעול מערכת המחשוב, עיסוק שלעיתים גובה זמן יקר ומשאבים רבים, ולהותיר בתפעול ובניהול ישיר רק את פעילויות הליבה של החברה. שיטה זו מאפשרת לכל חברה להתמקד בתחום התמחותה להשקיע את מרב המשאבים בכך, ובכך לייעל את הפעילות הכללית בחברה.

שיטה זו נותנת מענה איכותי לצורך קיצור זמני תגובה, לחסוך בעלויות, לעבוד מסביב לשעון ולהעסיק עובדים מיומנים בעלויות מינימליות.. יש לציין כי חברת "אנסול" מתאימה את אופי השירותים הניתנים לכל ארגון בצורה אישית על פי המבנה הארגוני ואופי פעילות החברה, החל מ-out sourcing מלא ועד למודל "מודולארי", בהתאמה לשירות הנדרש.

מה כוללים השירותים?

  • ניהול מתקן.
  • פיתוח והקמת תשתיות ויישומים.
  • תפעול ותחזוקת תוכנות , תשתיות ויישומים.
  • שינויים ושיפורים שוטפים.
  • ניהול ותפעול רשת תקשורת.
  • שירותי גיבוי ואחסון למקרה אסון.
  • ניהול Help desk ומרכז סיוע למשתמשים.
  • ניהול ספקי משנה.

חשיבות החברה המספקת את שירותי ה- IT, מה צריך לבחון בחברה המספקת את השירותים?

ארגונים וחברת רבות משקיעים משאבים רבים בטכנולוגיות ושירותי מחשוב שיבטיחו שירות טוב ללקוחות החברה, אבל בסופו של יום, כאשר מדובר בשירותי מחשוב שהינו קריטי לכל ארגון, חווית השירות של הלקוח נקבעת בנקודת האינטראקציה שלו עם הארגון. מסיבה זאת השירות המהיר והמקצועי של ההחברה המספקת את שירתי – IT הינה קריטית ביותר.

מעבר לכך, מאחר ומדובר בטכנולוגיות אשר מתפתחות כל תקופה מסוימת, על ההחברה להיות חדשנית ולספק שירותים חדשניים, רציפים ומהירים ככל שניתן.

איך אכן בוחרים חברה מקצועית?

וותק וניסיון החברה – ותק וניסיון החברה הינה גורם חשוב ביותר בתהליך בחירת החברה אשר תספק לכם את שירותי – IT, ככל שלחברה יותר ניסיון, כך היא תוכל לספק לכם את השירות ואת המוצרים הטובים ביותר.

המלצות – נסו לעזר בחברים או מכרים אשר משתמשים בשירותי החברה או בקשו מהחברה איתה תרצו לעבוד טלפונים של ממליצים אשר חווים את שירותיה, נסו לברר עד כמה החברה מהירה במתן שירות ופתרונות יצירתיים ובכן "בחשיבה מחוץ לקופסא".

שירות וזמינות מידית – כאשר מדובר בשירותי מחשוב, אין להקל ראש שבבחירת החברה המספקת את השירות המהיר ביותר בכדי שהעסק "לא יושבת" שהרי תקלת מחשוב יכולה לגרום לחברות להפסדים כספיים ובכן לליקוי בשירות ללקוחות החברה, מסיבה זאת וודאו עם חברת המחשוב מהם זמני ה – SLA במקרים של תקלה.

לסיכום:

בבחירת חברה המספקת שירותי מיקור חוץ יש לבחור בחברה המספקת שירות מהיר ואישי לכל לקוח ובכן בחברה המתאימה לכל לקוח את השירותים הנדרשים לפי אופי ופעילות החברה.

חברת "אנסול" מציעה לכם שירותים מותאמים לכל לקוח ובכן אחריות מלאה על כל תחומי פעילותה. אגף השירות מהווה את הגוף הטכני המתקדם בתחום רשתות התקשורת, הנתונים והמחשוב.
שירותי התמיכה של אנסול מתבצעים באתר הלקוח או בשליטה מרחוק ממרכז הבקרה של החברה.

זאת  מתוך הידיעה כי מערך מחשוב עסקי יש לתחזק על בסיס שוטף , היות וזהו בסיסו של כל ארגון, המשפיע ישירות על פעילותו התקינה, רווחיותו ויציבותו של הארגון .